zondag 1 maart 2009

STAP 2: Mijn standpunt

Ik probeer holebi's op dezelfde manier te bekijken als mensen die hetero zijn. Het is wel zo dat ik het soms wat raar vind wanneer ik 2 mannen of 2 vrouwen als koppel zie, maar niet meer dan dat. Ik vind het belangrijk dat deze mensen niet anders bekeken worden en gelijk behandeld worden.


Als 2 mannen of 2 vrouwen een kind hebben (door adoptie of in-vitrofertilisatie) ligt dat toch wat anders. In weet niet goed hoe ik hierover moet denken, het lijkt allemaal wat onnatuurlijk. Maar ergens vind ik dat die mensen ook recht hebben op kinderen en goede ouders kunnen zijn.


Ik vraag me dan af welke gevolgen dit heeft voor de ontwikkeling van een kind met 2 mama's of 2 papa's. Sommigen beweren dat zo'n kind een vader- of moederfiguur mist maar dat denk ik niet. Zo heeft een kind met bijvoorbeeld 2 mama's volgens mij nog altijd een nonkel, opa of meester. Als een kind dan al zoiets als een vader- of moederfiguur nodig heeft.



Mijn referentiekader:


Het feit dat ik het wat raar vind in het begin wanneer ik 2 mannen of vrouwen als koppel zie komt denk ik doordat ik dat niet gewoon ben. Ik ken namelijk heel weinig homo's of lesbiennes.
Juist omdat ik er zoweinig ken kan ik er niet slecht over oordelen dus vind ik dat ze gelijk behandeld moeten worden. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik probeer geen vooroordelen te hebben. Dit is iets wat ik van mijn ouders meegekregen heb en daar ben ik blij om. Omdat ik vind dat ze gelijk behandeld moeten worden vind ik ook dat ze kinderen mogen krijgen.

1 opmerking:

  1. tot nu toe al goed gewerkt!

    probeer je eerste stappen nog wat meer uit te diepen!

    zet je leervragen ook op je blog dan kan je gerichter aan stap 5 werken!

    breng ook je bronnen wat concreter bij elkaar!

    wel fijn bezig zo!
    cm

    BeantwoordenVerwijderen